Vad för garanti & reklamation vid köp av mobiltelefon hos Halebop?

Här går vi igenom vad som gäller när du köper en mobil hos Halebop med abonnemang.

Garanti på ett år hos Halebop när du köper mobiltelefon

När du köper en mobiltelefon hos Halebop så får du normalt en garanti på ett år. Den täcker fel som uppstår vid normal användning av mobilen, t.ex. att telefonen slutar starta eller att högtalaren i den går sönder.

Du kan göra en reklamation hos Halebop upp till 3 år

Utöver garanti så har du reklamationsrätt på 3 år när du köper en mobil hos Halebop. Den kan du t.ex. använda ifall det skulle visa sig att det är ett produktionsfel på telefonen som uppkommer efter garantin gått ut. Till skillnad från garanti så behöver du visa Halebop att felet fanns i mobiltelefonen vid köp vilket gör det svårare att reklamera än att utnyttja garanti.

Reparation hos Halebop av trasig mobil

Behöver du en reperation pga trasig mobil så kontakta kundtjänst, lika så om du vill göra en retur eller ångra ditt köp. Om det gäller en iPhone eller Samsung så kan det ibland vara möjligt att vända sig till Apple Store eller Samsung Service och få snabbare hjälp den vägen.

» Läs mer på Halebops hemsida.


Se erbjudanden från Halebop:
Mobilabonnemang / Studentabonnemang

Halebop

Fria samtal/sms

WiFi-samtal & eSIM

Sveriges nöjdaste kunder

Ingen telefonsupport

Största surfmängd 60 GB


Erbjudanden
Se aktuella erbjudanden

Ta kontakt
Via Halebops hemsida

Företagsuppgifter
Org.nr: 556430-0142
Ägare: Telia Sverige AB

Täckningskarta
Se täckning hos Halebop

Jämför abonnemang från Vimla

Ett bra tips!

För dig som är ute efter ett billigt val med riktigt bra täckning så är Vimla det perfekta valet om du redan har en mobil du vill fortsätta använda.

Du kan spara surf (obegränsat), mina sidor gillar vi starkt och just nu får du 3 månader för 10 kr/mån på valfritt abonnemang från Vimla.

Läs mer här