Tre & kontakt - Kontakta 3 kundtjänst: Chatt och telefon

Att kontakta Tre kundtjänst är inte svårt och det finns flera sätt, men tänk på att du även kan logga in på "Mitt3" och få service & svar på många frågor som rör ditt abonnemang och se dina tjänster som t.ex. bredband. Om du vill göra ändringar så kan de delvis göras under mitt konto som kund hos Tre. Andra saker du kan göra är att köpa till mer surf eller t.ex. se räkningar du har att betala.

Ta kontakt med Tre kundservice

Om du har problem och behöver hjälp kan du ta kontakt med kundtjänst på chatt eller genom att mejla via formuläret på Tres sida. Då mejl besvaras inom 3-4 arbetsdagar rekommenderar vi alltid chatten ifall du har bråttom.

Via telefon & Tre telefonnummer

Många har frågat om ett telefonnummer till 3 och att ta kontakt genom kundtjänst & telefon är enkelt. Du behöver helt enkelt bara ringa telefonnumret 0735-300400, tänk på att när du ringer så måste du i vissa fall verifiera dig med mobilt bankid. Tänk även på att kundtjänst på telefon endast har öppet måndag till fredagar kl 09-18. För att kunna komma fram snabbt rekommenderar vi att du ringer direkt när kundtjänst öppnar.

Via chatt - Tre chatt & kundtjänst har öppet även på lördagar

En annan fördel med Tre är att man erbjuder chattsupport även på lördagar kl 09-15 vilket innebär att man kan få support på sitt abonnemang eller bredband även då. Annars så är chatten även öppen måndag till fredag kl 09-18.

Tre kundservice

  • Du kan ringa nummer 0735-300400 - Bra val & kort väntetid vid öppning
  • Chatta - Går ofta snabbast om det hunnit bli telefonkö
  • Mejl om du inte har bråttom

Tre kundservice finns för att hjälpa dig

Tänk på att du alltid ska kontakta Tre kundservice och möjligheten att få hjälp i fysiska 3-butiker är liten.

Beställa från Tre är lätt

När det kommer till att beställa abonnemang, kontantkort och mobiler så gör det enklast på Tres hemsida. Där är det bara att välja det du önskar, t.ex. Tre fastpris och lägga en order idag så får du hem det gratis ofta inom 2-3 dagar. Nya kunder får ofta ta del av bra kampanjer på hemsidan och Tre tar hand om nummerflytt och uppsägning av din gamla operatör om du väljer att byta.

Tre ett smidigt val

Tre använder sitt eget mobilnät i Sverige och priser är riktigt bra, du betalar en gång per månad och kan välja att få fakturor som e-faktura. På många abonnemang hos Tre ingår möjlighet att använda surfen i 80 länder utan extra kostnad. Tänk på att Tre erbjuder abonnemang för privatpersoner och företag. Mer information om allt detta hittar du på deras hemsida.

Lös ditt problem själv

Många problem löser sig själva genom att du stänga av mobilen helt i 2-3 minuter och starta den igen. Men skulle du fortfarande ha problem med din mobil så bör du vända dig till kundtjänst. Har du precis fått din nya mobil och beställt nummerflytt så tänk på att du skall använda din gamla operatörs simkort tills den dagen nummerflytten sker, först då byter du till det nya simkortet.

Läs mer på Tres hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu