Vilka inställningar har Vimla för APN och internet?

Vimla APN inställningar: Så får du internet att fungera

Har du problem med internet eller mobildata på din Vimla-telefon? Det kan bero på att dina APN-inställningar inte är korrekt konfigurerade. Här är vad du behöver veta för att lösa problemet.

Ny plattform 3.0

Vimla har nyligen uppdaterat till sin nya plattform 3.0. För att få internet att fungera med den nya plattformen, använd följande APN-inställning:

APN: services.telenor.se

Om du har ett SIM-kort äldre än november 2023, använder du istället:

APN: internet

Inställningar för iPhone

På en iPhone räcker det normalt att ange "services.telenor.se" som APN under Mobildata och eventuellt LTE-inställning för att surfen ska fungera korrekt.

Följ dessa steg för att ställa in APN på en iPhone:

  • Gå till Inställningar
  • Välj Mobilnät eller Mobildata
  • Välj Mobildata-alternativ och sedan Mobildatanätverk
  • Ange services.telenor.se under APN

Vanliga problem och lösningar

Om du fortfarande har problem med internet, kan det bero på flera orsaker. Här är några vanliga problem och lösningar:

  • Vimla inget internet: Kontrollera att mobildata är aktiverad och att du har rätt APN-inställningar.
  • Vimla problem med internet: Starta om din telefon efter att du har ändrat APN-inställningarna.
  • Vimla internet fungerar inte: Kontrollera att du har täckning där du befinner dig.
  • Vimla mobildata fungerar inte: Prova att återställa nätverksinställningarna på din telefon.

För mer detaljerade instruktioner och inställningar för andra telefonmodeller, besök vår sida om fullständiga APN-inställningar.

Läs mer på Vimlas hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu