Vad kan man göra om man har ingen täckning eller dålig täckning hos Vimla?

Först och främst, kolla Vimlas täckningskarta. Ibland kan det faktiskt vara så att det inte finns täckning där du befinner dig.

Om det ska finnas täckning där du vistas rekommenderar vi att du skaffar en mobil som fungerar med 4G och 5G. Olika mobilnät når fram olika bra genom terrängen, därför ökar dina möjligheter till bra täckning om telefonen stödjer så många nättyper som möjligt.

Om din telefon stödjer 2G/3G/4G/5G men du ändå upplever dålig täckning, testa att ta ut ditt SIM-kort och sätt i en annan mobil för att se om täckningen blir bättre. Om täckningen förbättras, kan det vara något fel på din mobil. Om problemet kvarstår, kan det vara värt att beställa ett nytt SIM-kort och testa igen.

Om täckningen fortfarande är dålig rekommenderar vi att du kontaktar kundtjänst så kan de hjälpa till med felsökning.

Sammanfattningsvis:

  • Kolla Vimlas täckningskarta för att säkerställa att täckning finns i ditt område.
  • Använd en mobil som stödjer 4G och 5G för bästa täckning.
  • Om täckningen är dålig, prova ditt SIM-kort i en annan mobil.
  • Beställ ett nytt SIM-kort om problemet kvarstår.
  • Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp.

Genom att följa dessa steg kan du förbättra din upplevelse med Vimlas täckning och se till att du alltid är ansluten.

Läs mer på Vimlas hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu