Vimla & kontakt - Kontakta Vimla kundtjänst: Chatt och telefon

Att kontakta Vimla kundtjänst är enkelt och det finns flera alternativ. Du kan också logga in på "Mitt Vimla" för att få service och svar på många frågor som rör ditt abonnemang och se dina tjänster. Här kan du även göra ändringar som att köpa till mer surf, uppgradera eller nedgradera abonnemang, samt se räkningar.

Ta kontakt med Vimla kundservice

Om du har problem och behöver hjälp kan du kontakta kundtjänst via chatt eller genom att mejla via formuläret på Vimlas sida. Eftersom mejl besvaras inom 4-5 arbetsdagar rekommenderar vi alltid chatten om du har bråttom.

Kan man ringa till Vimla? Vimla kontakt telefon

Många undrar om det finns ett telefonnummer till Vimla. Tyvärr erbjuder Vimla ingen telefonsupport utan satsar istället på andra supportkanaler som chatt. För snabbast hjälp rekommenderar vi att du chattar direkt när kundtjänst öppnar.

Via chatt - Vimla chatt & kundtjänst

En fördel med Vimla är att de erbjuder chattsupport. Du kan få support på ditt abonnemang eller bredband via chatten som är öppen måndag till fredag kl. 09.00 - 16.30.

Vimla kundservice

  • Chatta - Går ofta snabbare än en telefonkö.
  • Mejl - Om du inte har bråttom.

Vimla kundservice finns för att hjälpa dig

Tänk på att du alltid ska kontakta Vimla kundservice direkt och inte Telenor, även om Telenor äger Vimla.

Beställa från Vimla är lätt

När du vill beställa abonnemang gör du det enklast på Vimlas hemsida. Välj det du önskar, till exempel Vimla fastpris, och lägg en order. Oftast får du hem det gratis inom 2-3 dagar. Nya kunder kan ta del av bra kampanjer på hemsidan. Vimla sköter nummerflytt och uppsägning av din gamla operatör om du väljer att byta.

Vimla – ett smidigt val

Vimla använder Telenors mobilnät i Sverige vilket ger bra täckning. Du betalar en gång per månad via automatisk kortbetalning, faktura eller autogiro. Alla abonnemang hos Vimla inkluderar möjlighet att spara oanvänd surf. Observera att Vimla endast erbjuder abonnemang för privatpersoner. Mer information finns på deras hemsida.

Lös ditt problem själv

Många problem kan lösas genom att stänga av mobilen helt i 2-3 minuter och starta den igen. Om problemen kvarstår bör du kontakta kundtjänst. Vid nummerflytt, använd din gamla operatörs SIM-kort tills flytten sker. Byt först till det nya SIM-kortet när nummerflytten är klar.

Läs mer på Vimlas hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu