Vimla & kontakt - Kontakta Vimla kundtjänst: Chatt och telefon

Att kontakta Vimla kundtjänst är inte svårt och det finns flera sätt, men tänk på att du även kan logga in på "Mitt Vimla" och få service & svar på många frågor som rör ditt abonnemang och se dina tjänster. Om du vill göra ändringar så kan de delvis göras under mitt Vimla som kund hos Vimla. Andra saker du kan göra är att köpa till mer surf, uppgradera och nedgradera abonnemang eller t.ex. se räkningar du har att betala.

Ta kontakt med Vimla kundservice

Om du har problem och behöver hjälp kan du ta kontakt med kundtjänst på chatt eller genom att mejla via formuläret på Vimlas sida. Då mejl besvaras inom 4-5 arbetsdagar rekommenderar vi alltid chatten ifall du har bråttom.

Via telefon & Vimla telefonnummer

Många har frågat om ett telefonnummer till Vimla och att ta kontakt genom kundtjänst & telefon är enkelt vanligtvis. Men i Vimlas fall så är det tyvärr inte möjligt då man satsat på andra supportkanaler som chatt. För att kunna komma fram snabbt på chatten rekommenderar vi att du chattar direkt när kundtjänst öppnar.

Via chatt - Vimla chatt & kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar

En fördel med Vimla är att man erbjuder chattsupport vilket innebär att man kan få support på sitt abonnemang eller bredband. Chatten är öppen måndag till fredag kl 09.00 - 16.30.

Vimla kundservice

  • Chatta - Går ofta snabbare än en telefonkö
  • Mejl om du inte har bråttom

Vimla kundservice finns för att hjälpa dig

Tänk på att du alltid ska kontakta Vimla kundservice och det fungerar inte att få hjälp via Telenor även om det är så att Telenor äger Vimla.

Beställa från Vimla är lätt

När det kommer till att beställa abonnemang så gör det enklast på Vimlas hemsida. Där är det bara att välja det du önskar, t.ex. Vimla fastpris och lägga en order idag så får du hem det gratis ofta inom 2-3 dagar. Nya kunder får ofta ta del av bra kampanjer på hemsidan och Vimla tar hand om nummerflytt och uppsägning av din gamla operatör om du väljer att byta.

Vimla ett smidigt val

Vimla använder Telenors mobilnät i Sverige och täckningen är riktigt bra, du betalar en gång per månad via automatiskt kortbetalning, faktura eller autogiro. På alla abonnemang hos Vimla ingår även möjlighet att spara oanvänd surf men tänk på att Vimla erbjuder abonnemang endast för privatpersoner. Mer information om allt detta hittar du på deras hemsida.

Lös ditt problem själv

Många problem löser sig själva genom att du stänga av mobilen helt i 2-3 minuter och starta den igen. Men skulle du fortfarande ha problem med din mobil så bör du vända dig till kundtjänst. Har du precis fått din nya mobil och beställt nummerflytt så tänk på att du skall använda din gamla operatörs simkort tills den dagen nummerflytten sker, först då byter du till det nya simkortet.

Läs mer på Vimlas hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu