Vad kan man göra om man har dålig täckning eller ingen täckning hos Comviq?

Först och främst bör du kolla Comviqs täckningskarta. Ibland har man sådan otur att det faktiskt inte finns täckning där man vistas.

Mobiltelefonens stöd för 4G och 5G

Om det ska finnas täckning där du vistas rekommenderar vi att du skaffar en mobil som stöder 4G och 5G. Olika mobilnät täcker olika bra och därför ökar dina möjligheter till bra täckning om mobilen stöder så många mobilnät som möjligt.

Testa med en annan mobil

Om din mobil stöder 4G/5G men du ändå har dålig täckning kan du testa att ta ut ditt SIM-kort och sätta det i en annan mobil. Om täckningen blir bättre kan det vara något fel på din mobil.

Beställ ett nytt SIM-kort

Om täckningen inte blir bättre med en annan mobil kan det vara värt att beställa ett nytt SIM-kort och testa. Ibland kan ett nytt SIM-kort lösa problemet med dålig täckning.

Kontakta kundtjänst

Om täckningen fortfarande är dålig rekommenderar vi att du kontaktar kundtjänst. De kan hjälpa dig att felsöka och hitta en lösning på dina täckningsproblem.

Sammanfattningsvis är det viktigt att:

  • Kolla Comviqs täckningskarta
  • Använda en mobil som stöder 4G och 5G
  • Testa SIM-kortet i en annan mobil
  • Beställa ett nytt SIM-kort om problemen kvarstår
  • Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp

Läs mer på Comviqs hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu