Vad för garanti & reklamation vid köp av mobiltelefon hos Comviq?

Här går vi igenom vad som gäller när du köper en mobil hos Comviq med abonnemang.

Garanti på ett år hos Comviq när du köper mobiltelefon

När du köper en mobiltelefon hos Comviq så får du normalt en garanti på ett år. Den täcker fel som uppstår vid normal användning av mobilen, t.ex. att telefonen slutar starta eller att högtalaren i den går sönder.

Du kan göra en reklamation hos Comviq upp till 3 år

Utöver garanti så har du reklamationsrätt på 3 år när du köper en mobil hos Comviq. Den kan du t.ex. använda ifall det skulle visa sig att det är ett produktionsfel på telefonen som uppkommer efter garantin gått ut. Till skillnad från garanti så behöver du visa Comviq att felet fanns i mobiltelefonen vid köp vilket gör det svårare att reklamera än att utnyttja garanti.

Reparation hos Comviq av trasig mobil

Behöver du en reperation pga trasig mobil så kontakta kundtjänst, lika så om du vill göra en retur eller ångra ditt köp. Om det gäller en iPhone eller Samsung så kan det ibland vara möjligt att vända sig till Apple Store eller Samsung Service och få snabbare hjälp den vägen.

Läs mer på Comviqs hemsida

Populäraste erbjudanden just nu

Populäraste mobilerbjudanden just nu